1:a advent!

Då var vi här igen, 1:a advent! Kan inte förstå hur fort allt går, november kom och gick. Det här året har varit fullt av förväntade och oväntade händelser. För 10 år sen träffade jag H just den här helgen.

Jag återkommer ibland till det här med tid, hur flyktigt allt är och att man aldrig vet vad som händer härnäst. Men en sak vet jag och det är att när vi kommer till advent och december då fyller jag hemmet med blommor och i våra fönster hänger amaryllisar.


Jag älskar våra fönster och jultraditioner. Jag brukar säga att vi bor i ett julhus och just nu finns det inte på världskartan att vi inte skulle fira jul hemma. Mitt största julpynt är blommor, mossa och växter. Finns inget bättre sätt att komma i julstämning!



Tiden flyger fram och nästa fredag är sista blommiga fredag för den här omgången. Vi tar en paus över jul och nyår för att starta upp igen i januari. Temat för 2013 års sista blommiga fredag blir - Årets höjdpunkt! Jag vet att jag kommer få svårt att välja...




Kommentarer

Ja, tiden rusar verkligen fram, svårt att förstå att fjärde advent bara är tre veckor bort! Men så länge det finns något roligt att se fram emot så känns det ok, och julen är ju definitivt en höjdpunkt att längta till.
Fin idé med amaryllisarna, megajulmys liksom:-)
Kram
Elin
Leena sa…
Det ser verkligen inbjudande och juligt ut hos dig! Hängande amaryllisar har jag inte provat, kanske får det bli i år. Blommor tycker jag är det bästa julpyntet.
Ha en skön första advent!
Lotta sa…
man skulle vilja stanna tiden ett tag nu för att hinna njuta av allt och visst är det så att man skapar mest stämning med blommor och grönt!
Trevlig helg.
Kram Lotta
Ja, tiden går fort.
Nu är det adventstider och julen närmar sig med stormsteg.

Trevlig 1:a Advent!
Mejrams! sa…
Ja, visst går tiden fort. Jag har fortfarande kvar litet sommarkänsla i huset och inser att nu får jag sätta fart. Så idag har det åkt upp litet adventsstjärnor. Din bloggbild och min bloggbild för dagen skiljer sig verkligen åt. Hos dig har julen kommit och jag måste sätta fart./Merja
Så fint med amaryllisarna, gillar dina julfönster. Swisch säger det, och så är julen här. Först är det lite segt när sommaren är över och sedan går det så fort, så fort.
Här har vi två novemberbarn, så denna månad har varit full med firande. Sista kompiskalaset är i morgon, sedan ska jag julstäda och plocka fram adventsljusstakarna. Besök på en julmarknad blir det nog i helgen också.
Ha en riktigt skön adventshelg!
Kram Kristina
ormbunke sa…
Ja hemma hos dig är det verkligen julstämning. Jag väntar på att mina Amaryllis skall slå ut. Ha det gott och trevlig helg.
Lisa sa…
Gratulerar till 10-årsjubiléet! Då får ni fira extra den här helgen :-) Så fint du pyntat ! Visst rusar tiden iväg....jag är fortfarande kvar i sensommarn ;-) felinställd i tid tror jag, fniss !
Ha en fin helg
Lisa/Lisas trädgård
Berit sa…
Usch ja vad tiden går och man hinner inte med så är det bara. Underbart juligt fönster.
Ha en underbar helg!!
Ninnis sa…
Tiden går inte fort....den springer iväg....!!!
Väldigt fint adventspyntat....=)

Trevlig helg...!!!
Kram Ninni
Veronica sa…
Aha, det är så man ska göra för att få den rätta känslan?
Upp med julgardiner och amaryllis!

Såklart det blir bättre så :)
I helgen händer det....

Kram

Anonym sa…
Visst är juletiden härlig!Mossa och amaryllis är ett måste, jag håller med dig :)
Ha en skön advent!/Anna
Jag tänkte precis samma sak, vart tog oktober och november vägen?
Älskar amaryllis, hoppas kunna fylla på med julblommor här hemma i helgen.
Ha en fin fredag
Kram Maria
Dina fönster är så vackra med fina gardiner och blommor som hänger.Ger en mysig julkänsla.
Ha en fin helg
Kram.
Anita sa…
Ja det är inte klokt hur snabbt tiden rusar på. Jag minns dina härliga fönster från förra året den här tiden. Hur du pyntade med dina amaryllisar. Det känns inte alls länge sedan men nu är vi där igen. Jag ska faktiskt testa det i ett av mina köksfönster i år.

Ha en fin 1:a adventshelg!

Kram Anita
Ruben sa…
Vad fint ni har det!
Trevlig advent!
/Ruben
Fin essens av advent och jul du skapat. För visst är det grönt, blommor, vitt med en touch av naturligt rött som gör känslan... ..åtminstone för mig. Inbjudande hörna för adventsförväntan :-)

Kram, Carina
lavendia sa…
Att du redan hunnit så långt! Och vad många andra som gjort detsamma! Fint är det.
Marit sa…
Så vakkert julevindu du lager med hengende amaryllis! Det så veldig fint ut.

Klem Marit
Åh så mysigt du har gjort!
/Anita
Eva Linnea sa…
Ja du Hélena tiden går så fort så jag höll på att missa att det redan är fredag igen och dags för "Blommig fredag". Det är inte klokt!! Dina amaryllis-arrangemang är så läckra.
En vacker 1:a advent önskar EL
Marina sa…
Jättefina fönster och härlig adventskänsla i bilderna.

Ha en härlig helg!
Kram
Javisst, det är ett måste med mossa och julblommor. Så fint det ser ut hemma hos er, härligt med stämningsfulla färger och ljus.
Ha en riktigt mysig advent
Vivian
Underbart! Lyckost dig som har kommit så långt med julen.
Nästa helg får jag dubbelfira.
Hinner liksom inte med i svängaran varken fysiskt eller i tankarna.
Kram till dig
Annika
Tiden rusar iväg. Bara julen är över kommer ljust så sakta tillbaka och snart kan vi återigen njuta av utelivet.
Trevlig helg
Birgitta
Meta sa…
vad vackert det är med din veranda och blommorna som hänger där.Tycker allt att det går lite för rot nu, det gör ju inget efter jul då är det värmen som hägrar och allt utevara.
ha en fridfull Advent
kram Meta
Villrose sa…
Her var det ordentlig julestemning allerede! Så fine vinduer frister jo til pynt!
Ha en fin 1. advent :-)
Aud sa…
Så vakkert du har gjort det!
AnnA sa…
Godnatt!
Bättre sent än aldrig visar jag lite adventsinspiration från en lokal växtbutik i kristianstad.
Ha en skön advent!
hälsn
AnnA
Ileana sa…
Beautiful!
Have a nice day!
Anna-Maria sa…
Det är så läckra de där amaryllisarna! Hur länge står de sig tänkte jag skriva, hänger de och är snygga?
Inger sa…
Jag gillar inte julen lika mycket som du, men det är skönt att få vara ledig och umgås med familjen.
Kram
Luna Ek sa…
Gillar dina julgardiner mycket. Passar bra i ett gammalt hus. Förstår att ni gärna firar jul hemma.
kram Luna
Magdalena sa…
Ja visst rusar tiden iväg, jag har inte haft tid att julpyntat för jag har jobbat så mycket och sen så har det varit mycket förberedelser för julmarknaden som jag stod på i helgen. Men jag får pynta idag för jag är ledig så jag hoppas att jag hinner med allt :)

Ha en fortsatt bra 1:a advent
Kram Magdalena
Så vackert du gjort i ert julehus!
Här är det också pyntat litegrann och nu skulle det sitta fint med lite snö för att få RIKTIG julkänsla.

Hipp-hipp-hurra också. För 10-års jubileet!

Kram Tamara

Populära inlägg