Perfekt dag!

Idag har jag haft en helt underbar dag. Jag har fotat porträttbilder av en härlig kvinna, hela familjen har åkt till Em och överraskat henne när hon startar renoveringen av hennes älskade BonLott och hunnit med att vara i trädgården ett par timmar. Dessutom har det varit en fantastisk dag! 

Hemma hos Em plockade vi äpplen. Jisses vilka äppelträd hon har på sin kolonilott. Hur mycket äpplen som helst. F var i äppelhimmelriket och vi fick med oss massor hem. Äpplena åker med ner till Gotland så mamma kan baka äppelpaj.


Det kändes som en evighet sen jag var i trädgården sist och det var en njutning att klippa gräset och rensa lite ogräs. I rabatterna blommar det fortfarande och jag tycker höstrabatterna är vackra. Färgskalan blir mustigare och mildare...eller så är det kanske ljuset som jag gillar. Brunnävan, blodtoppen och kärleksörten är så vackra tillsammans.



 Ormroten fortsätter att blomma, helt otroligt vad den blommar. Började i juni och fortsätter än. Kärleksört och rosor, vackert!


Imorgon ska jag åka båt till Gotland och ta reda på vilka blommor ni är. Många tyckte att fredagens utmaning var svår men oj så roligt det ska bli att läsa alla era inlägg  :-)

Kommentarer

Nora sa…
Vilka härliga bilder!
Hoppas ni får sköna dagar på Gotland.
Kram!
Marina sa…
Härliga bilder! Andas både höst, lycka och lugn. Eller beror det på vad man vill läsa in i bilderna??? Nä, inte fundera så analyserande nu :).

Låter som att ni hade en helt underbar dag igår. Jag är också nöjd med gårdagen även om den innehöll mer av ensidig syssla - flytta i trädgården. Det var ju det jag ville göra så jag är nöjd.

Det där med mina bilder. Jag är nöjd men ändå känner jag att de inte riktigt förmedlar hur otroligt fantastiskt vackert det var. Så magiskt. Ja, jag har höga krav på mig själv och svårt att vänja mig vid att jag kanske faktiskt kan se bra motiv och fånga dem ;).

Ha nu en härlig resa till Gotland. Hoppas ni får många äppelpajer.

Kramar
SÅ vackert, älskar färgerna. Skulle vilja ha blodtopp och ormrot, men egentligen ska jag inte ha fler växter men OM jag ändrar mig så står de högt upp på inköpslistan. Ingen direkt trädgårdstid för mig i helgen, men det känns ok ändå:)
Ha en fin tripp till Gotland.
Kram Maria
samson sa…
härliga bilder
ja det var en intressant läsning blommig fredag erbjöd
ha det så skönt på Gottland
maggan
Eva Linnea sa…
Ha en fin vecka på Gotland!
Kram från EL
Lena sa…
Borde nog skaffa en ormrot...

Ha det skönt på Gotland och njut av goda pajer.
(ett tips du inte bett om: jag brukade torka äpplena i ringar, så gott att spara och äta när vinter är här)

Kramar
Johanna sa…
Ormroten ser härlig ut. Ha det bra på Gotland, en fin plats det med.
Byronesse sa…
Tack för ert härliga överraskningsbesök! Det gav ny och välbehövlig energi. Lilla hjärtat, vad han plockade. Hoppas att han ätit några också och att mormor barkar pajer så det står härliga till:-) Ha riktigt sköna Gotlandsdagar!

Kramar/Em
Byronesse sa…
Förresten. Jag blev kär i blodtoppen i ditt inlägg... Ett måste på BonLott-listan! Har aldrig sett den förut. Såå söt!
Har läst i kapp på din blogg och vill bara säga grattis till studion och dina fina fotouppdrag. Kul att både läsa om och se lite bilder från. Stort lycka till på alla sätt! Kram Kristina

Populära inlägg