Kärlek vid första ögonkastet!

När man ser en bild och känner hur pulsen går upp. När hjärnan slutar att tänka och man bara vet att vi måste träffas. När hela ens kropp skriker ut: Jag vill ha dig! Då vet man att man är förälskad vid första ögonkastet. 


 Så var det för mig när jag öppnade kuvertet med rosboken från David Austin. På framsidan fanns en bild av undersköna Munstead Wood och jag föll som en fura. Jag visste att jag bara måste ha en Munstead i min trädgård. Svårfångad är han, för visst är det en han. Vet inte hur många bilder jag har som inte visar helt rätt färg, han blir lätt för rosa på bild. Men när jag lyckas fånga hans sammetsröda mörka färg då mår jag riktigt, riktigt bra.


Om en blomma kan få mig att så totalt tappa fattningen då vet jag att den blomman har det. Munstead Wood blir mitt bidrag till Moseplassens bidrag i X-faktor röd och orange.


Kommentarer

Ja en del blommor gör så med oss nördar.Men visst är det trevlig.Kram Gunsan.
Vivishagerom sa…
Hei!
Nydelig rød kandidat! Ønsker deg masse lykke til!

Klem Vivi
Anonym sa…
Den ER da også smuk! Held og lykke i konkurrencen!
Han är underbar din Munstead!!! Härligt med roskärlek:)). Jag känner igen känslan:)).
Ha det gott.
Kram Maria
Marina sa…
Verkligen en underbar färg!
Förstår kärleken till den.

Kram
Lite misstänksam och klentrogen. Älskar rött, men vill inte ha ceriserosa. Så den är riktigt röd alltså?
Underbar!!! Tänk vilken passion vi har med våra växer :))

Kram
Denna sanna kärleken gör sig påmind när min minst anar dessutom.
Allt gott
Annika
Nora sa…
Vilka underbara bilder! Förstår att du föll för denna skönheten!
Lycka till! Kram!
Den är verkligen jättefin din ros! Hur är den röda nyansen, är den "varm" nog att passa mot orange tegel, eller slår den i blått då?
Inger sa…
Riktigt snygg är den!
Kram
Malin sa…
Pling plong!

Jamen så är det, vissa har DET!
Mycket, mycket fin kandidat!

Kram Malin
Ranten sa…
Ikke vanskelig å skjønne det : ) Lykke til!
Maya sa…
Hvilken herlig farge!! Lykke til :)

KLem Maya
Blev så glad när jag såg din fina ros. Munstead Wood har stått övert på min lista i 3 års tid. Har ännu bara hittat den i Danmark över nätbutik. Men nån gång ska den komma även till min täppa:-)

Hjärtlig Kram / Therèse
Villrose sa…
Lett å falle for han...
Anonym sa…
Helt rätt val! Hoppas, hoppas jag får tag på honom till sommaren. ;)
Kramar!
Fantastiskt vackra bilder!
Förstår mycket väl att det blev kärlek vid första ögonkastet.
Lycka till med ditt tävlingsbidrag!

Önskar dig en fin Alla Hjärtans Dag!
Nu har du lyckats få mig att bestämma att jag måste ha en Munstead Wood i min trädgård.
Kan du också tala om var han ska få plats? ;-)
Anna-Maria sa…
Ah den är ju oemotståndlig!

Populära inlägg