Kan bara instämma med föregående bloggare!

Behöver jag skriva att vi har haft en fantastisk påskhelg med vackert väder och underbara sommardagar! Jag tror att den här påskhelgen är en present från vädergudarna för att kompensera den långa vintern, så tack så mycket!

Förutom att vi har myst runt hela helgen så har vi åkt till Zetas och köpt staketdruvan Zilga som vi planterade under trallen. Drömmen är att Zilga ska svinga sig upp i pergolan och ge den rätta känslan av Italiensk veranda. Vi köpte en till, Zilga alltså, som ska planteras mot husets södersida. Den ska få en tuffare beskärning för att ge mer druvor. Ska bli spännande att se om det blir som vi drömmer om.

Zilga

Alla buskar och träd har fullkomligt exploderat och hela området står i skir grönska. Ögonen bara njuter!

Rosor på gång!

Imorgon ska jag på utbildning på förmiddagen och sen får vi se vad jag och mamma hittar på. Kanske blir det en tripp in till Kungsan för att titta på de underbara japanska körsbären eller kanske en tripp till Zetas!

Kommentarer

Å... jag vill också ha en vindruvsranka... Men det får vänta till vi får ett uterum eftersom vår trädgård ligger så blåsigt till.

Populära inlägg