Då var det dags!

Nu är det dags för årets frösådd! Jag har aldrig varit speciellt förtjust i tanken på fröer. Under de fyra år som vi har haft trädgård har jag utan tvekan varit bekväm och handlat färdiga plantor. Undantaget var första sommaren när jag satte solrosfrön för att få lite fägring i leran.

Men i år har något hänt! Vår stenmur blev färdig i höstas och när jag ser vilken härlig rabatt jag kan skapa klickade det till i mig. Jag har blivit besatt av tanken på att driva upp egna plantor.

De första fröerna som åkte i jorden nu i januari är chiliplantor. Jag ska inte ha dem i rabatten men äkta mannen älskar att laga mat och vill plocka chili när han behöver det. Jag var inte svår flörtad. Chiliplantorna åkte i jorden i söndags, den 11/1, och jag väntar med spänning på att de ska komma upp.


Chilifröer i väntan på jord!
Jag väntar med spänning på när de ska gro, att det ska ta så lång tid...
Imorgon ska jag så de första fröerna som ska vara ute under våren.





Kommentarer

Populära inlägg